17 Haziran 2011 Cuma

GÜVEÇTE MANTARLI PİLAV (GELİK PİLAVI)



Biz evde bu pilava gelik pilavı diyoruz.


MALZEMELER

2 su bardağı pirinç
250 gr mantar
1 adet kuru soğan
4 diş sarımsak
Yarım su bardağı haşlanmış bezelye
1 yemek kaşığı tereyağ ve sıvıyağ
Karabiber,toz kırmızı biber
Dereotu,deniz tuzu
Bir tutam tarçın
2,5 su bardağı su

HAZIRLANIŞI

1.Tencerenizde tereyağ ve sıvıyağı eritin ve içine rendelenmiş soğan,sarımsağı atın ve soteleyin.Ardından doğranmış mantarları ilave edin ve harlı ateşte suyunu çekene kadar kavurun.
2.Pirinçleri ilave edin bir iki saniye kavurun ve bezelye,karabiber,toz kırmızı biber,bir tutam tarçını ilave edip suyunu koyun ve pişirin.Piştikten sonra kıyılmış dereotunu koyup karıştırın.
3.Pişen pilavınızı güveçlere veya evinizde ne varsa fırın kaselerinize paylaştırın ve üzerine patates sosundan çok ince bir tabaka halinde sürün.Bu işlemi bıçakla yaparsanız daha düzgün olacaktır aynı pastaya krema sıvar gibi yapın.
4.Fırının ızgara ayarında üzeri renk alıncaya kadar pişirin.Bu işlem 2-3 dakika sürüyor çabuk renk alır dikkat edin.

PATATES SOSU
2-3 adet patatesi haşlayın,çatalla ezin içine biraz tereyağ,süt koyup karıştırın.Pilavınızın üzerine uyğulayın.


4 yorum:

  1. Nihal Menderes12 Temmuz 2013 17:34

    çok seviyorum bu siteyi, harika tarifler var hepsi denenmeli, sayfayı inceledikçe ve tarifleri yaptıkça mutlu oluyorum, artık evime davete aldığım insanlar için ne pişireceğim demiyorum buradan seçiyorum afiyetle yiyiyoruz:)

    YanıtlaSil
  2. Nihal hanım,
    Güzel düşüncelerinizle beni çok mutlu ettiniz.Çok teşekkür ederim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Tarif için teşekkürler, bezelye yerine havuç koydum ben. Gayet güzel oldu. Deha Soner Dereli

    YanıtlaSil
  4. patatese yumurta yada kaşar konmadan kızarıyormu

    YanıtlaSil

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...