16 Kasım 2011 Çarşamba

KAVALA KURABİYESİ YUNANİSTAN



Ülkemizde Edirne'de Bademli Kurabiye,yada Edirne kurabiyesi isimleriylede bilinen bir çeşit un kurabiyesidir.Yunanistan'ın Kavala şehri,kavrulmuş un ve bademin bu ağızda dağılan lezzetini kendi adını vererek tescillemiştir.




MALZEMELER

1 su bardağı toz badem unu
1.5 su bardağı un
4 yemek kaşığı oda ısısında tereyağ(100 gr)
Yarım çay bardağı pudra şekeri
1 yumurtanın akı
Yarım çay kaşığı karbonat


HAZIRLANIŞI
1.Un bir tavaya alınarak kokusu çıkana kadar kısık ateşte kavrulur ve tamamen soğumaya bırakılır.Badem unuda ayrı bir tavada kavrulur ve oda soğumaya alınır.Burada önemli olan detay kavrulmuş ürünlerin tamamen soğumuş olmasıdır.Bu detaya dikkat etmelisiniz.





















2.Derince bir kaseye soğumuş un ve badem unu konulur.
İçine pudra şekeri,yumurta akı,tereyağ ve karbonat ilave edilir.
Hamur iyice yoğrulur ve kulak memesi kıvamında bir hamur elde edilir.





















3.Hazır olan hamur tezgah üzerine alınarak merdane ile açılır.
Çay bardağı ile yuvarlaklar kesilir.
Yuvarlaklar tekrar kesilerek ay şekli verilir.
Kurabiye hamurunuz bitene kadar bu işleme devam edilir.
Eğer çok sıkılırsanız bu işlemdem, arada çıkan yaprak şeklindeki hamurlarıda hiç bozmadan pişirebilirsiniz.




















4.Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine kurabiyeler dizilir.
Önceden ısıltılmış 175 derecede 15 dakika pişirilir.
Üzeri hafif pembe olmaya başlayınca fırından alınır ve hiç dokunulmadan soğumaya bırakılır.
Soğuduktan sonra üzerine bolca pudra şekeri serpilir.
Fırın ayarları farklılık göstereceginden siz kendi fırınınıza göre ayarlama yapabilirsiniz.




















DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR

.Benim tavsiyem mutlaka badem ununu kendiniz hazırlayın ve robotta çekmek yerine rendeleyin.Biliyorum biraz meşakatli bir iş fakat kurabiyeye inanılmaz derecede lezzet veriyor.Hazır aldığınız badem unları bazen acı çıkabiliyor.Evde kendiniz yaptığınız zaman lezzet farkını zaten göreceksiniz.

.Bazı kurabiye tariflerinde file badem kullanılması öneriliyor,sakın sizde böyle bir uygulama yapmayın.Un ve badem unu bir birine kaynaşacakki o ağızda dağılan kurabiye olsun.Ben vanilya kullanılmasınıda pek önermiyorum,çünki o güzel badem kokusunu hiç bir şeyin bastırmasını istemiyorum.

.Kurabiyenizde kalın bir tabaka şeklinde pudra şekeri olsun isterseniz,kurabiyeniz ılıkken pudra şekeri serpin.
Daha az ince bir tabaka olsun isterseniz soğuduktan sonra serpiniz.

.Tekrar hatırlatmak istediğim bir noktada tereyağın oda sıcaklığında olmasıdır.Ağızda dağılan,kıyır kıyır,mis gibi badem lezzetini alacağınız bir kurabiye.Denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.


İpek hanım umarım sizi çok bekletmemişimdir.Reçeteyi uyguladığınız zaman sonucuda bildirirseniz çok memnun olurum.Şimdiden size kolay gelsin.



















Badem unu nasıl hazırlanır ?

Satın aldığınız bademleri ılık su dolu kasenin içinde 1 saat bekletin.
Kabukları kolay soyulur hale geldiği zaman parmaklarınızla ovalayarak kabuklarını soyun.
Daha sonra yağsız teflon tavada bademleri devamlı karıştırarak kavurun.
Sarımsı bir renk almaya başladığı zaman kavrulmuştur.
Kavrulan bademleri daha sonra peynir rendesinden veya evinizde bulunan rendenin ince taraftan bademleri rendeleyin.
Rendeleme işlemi gözünüzü korkutmasın bademler iri olduğundan kolay rendeleniyorlar.

13 yorum:

  1. Ben bu kurabiyeye bayılırım.Tarifini gördüğüme okdara sevindimki en kısa zamanda deniycem.
    Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Denerseniz sonucu merakla bekleyeceğim...Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. ben bundan yedim çok güzel ama bi tane yiyince yetiyorda artıyor bile nefis:))

    YanıtlaSil
  4. çok güzel bu tarif şiddetle tavsiye ediyorum:)

    YanıtlaSil
  5. şiddetle tavsiye ediyorum harika bir tarif çok aradım tabiki her site de mevcut ama bu benim yediğim gibi değildi hiç biri ayrıca püf noktaların verilmesi çok hoş:)

    YanıtlaSil
  6. Vildan hanım,
    Kurabiyeyi beğenmeniz beni çok mutlu etti.Dilerim diğer denemek isteyen takipçilere de sizin yorumunuz referans olur...
    Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. merhabalar öncelikle bu kadar acıklamalı net tarifler verdiğiniz için çok teşekkür ederim,en kısa zamanda bende deniycem :))

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim.Şimdiden kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel anlatılmış. Tam okurken eee badem ununu nasıl yapıcaz dedim. Bir baktım altında yazıyor:)) teşekkürler. Çok yerde gördüm tarifi ama bu çok güzell

    YanıtlaSil
  10. Nursevin hanım,güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. Tarif çok güzel. Ama benim hamurum pek tutmadı. şekil vermeye çalışsam da hemen dağıldı. Ben unu fazla kavurdum sanırım :(

    YanıtlaSil
  12. Pes etmeyin sakin..Bir cok seyi deniye yanila ögreniyoruz.Bir sonra ki eminim cok güzel olacaktir.Sevgiler

    YanıtlaSil

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...