21 Kasım 2011 Pazartesi

ETİ PUF PASTA




Sizlerle yine güzel bir tarifle beraberiz.
Uzun zamandır yapıp paylaşmak istediğim fakat bir türlü vakit ayırıp yapamadığım bir pastaydı.Sakın çok zor bir pasta sanmayın,öyle uzun vakit alan bir pasta değil, aksine bir okadar kolay.Çocuklarınızın bayılacağı bir lezzet.(10 dakikada hazırlayıp buzdolabına atmış olacaksınız)



(Ev yapımı marshmallow)

MALZEMELER

3 yumurta akı
Yarım su bardağı toz şeker
(Eğer çok tatlı olsun isterseniz 1 su bardağı toz şeker kullanabilirsiniz)
2 paket krem şanti
1.5 bardak süt
25 gr toz jelatin
1 paket vanilya
1 paket kakaolu bisküvi


HAZIRLANIŞI

.3 yumurta akını şekerle kar haline gelene kadar çırpalım.
.2 paket krem şantiyi 1.5 bardak süt ile çırpalım.
.1 bardak sıcak suda jelatini eritelim ve ılınması için bekletelim.
.Daha sonra hepsini ve vanilyayı bir araya getirip mikserde düşük devirde çırpalım.

.Ben elimde o an sade pötübör bisküvi vardı onu kullanmak zorunda kaldım.
Siz dilediğinizi kullanabilirsiniz.
Bir altarnatifte eti purçak bisküvi kullanmak.
Ben eti purçak bisküviyi her tatlıya çok yakıştırıyorum.
Daha önceden pastayı planlamış olsaydım kesinlikle eti purçak kullanırdım.

.Bisküvileri rondodan çekelim ve yarısını borcama serpelim.



















.Krem şantili harcımızı dökelim.


















.Kaşıkla veya spatulayla üzerini düzeltelim.
.

















Üzerine kalan bisküviyi serpiştirelim.


















.Bir gece buzdolabında bekletelim.


















.Ertesi gün servis sırasında istediğiniz şekillerde kesebilirsiniz.Kesimi okadar kolayki hiç deforme olmuyor.Servisi ve sunumu çok kolay bir pasta mutlaka denemenizi tavsiye ederim.


















.Çok resim ekliyorumki her detayını görün diye.
Eti puf pastayı dilediğiniz şekillerde kullanabilirsiniz.İsterseniz tek kişilik pasatalar halinde hazırlayıp üzerini hindistan cevizi,çikolata gibi malzelerle kaplayabilirsiniz.

14 yorum:

  1. tşk ederiz mutlaka deneriz

    YanıtlaSil
  2. bayıldım, hemen denemeliyim :)

    YanıtlaSil
  3. Sevinç hanım,denerseniz mutlaka yorumunuzu bekleriz...

    YanıtlaSil
  4. kesinlikle yazıcam sonucu, tarif defterime yazıyorum şu an hafta sonu yapıcam inşallah. jelatinin eritildiği su, su bardağı ile dimi ? çok gelmezmi yada küçük bardakmı onu yazarsanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
  5. Sevinç hanım,1 su bardağı kullanılıyor,çok gelmiyor.Kesinlikle endişeniz olmasın.Bu tarimi kim yaptıysa çok beğendi.Size garanti veririm.Rahat olun...takıldığınız birşey olursa yine,sormaktan çekinmeyin.Sonucu bende merakla bekleyeceğim.Şimdiden size kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  6. çok güzel ellerinize sağlık bayıldım bu arada sağ çubuğun çalışmadığının chorme da farkına vardım

    YanıtlaSil
  7. Sevim hanım;
    Teşekkür ederim.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Çok pratik ve güzel görünüyor, yapmak istiyorum, fakat ben iki şeye takıldım. Yumurta akları çiğ mi kalıyor(çocukların yemesi açısından sakınca olabilir mi?), toz jelatin yerine başka alternatif olabilir mi? Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  9. Ruhan hanım;
    Pastayı çocukların yemesi açısından hiç bir sakınca yok.Sakıncası olsa idi emin olun ki bende yapıp kızıma yedirmezdim.Pastada jelatin kullanılması şart.Pastaya süngerimsi kıvamı jelatin veriyor.Yumurta çiğ olarak kullanılıyor...
    İçinize sinmediyse denemeyin fakat ben denemenizi tavsiye ederim.Denerseniz size şimdiden kolay gelsin.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. ilk defa bir blogda kötü yazılan yorumlara bile incelikle ,kırmadan cevap veriyor olmanızı çok takdir ettim...başarılarınızın devamını dilerim. tariflerinizi ilgiyle takip ediyorum...inşallah bir gn yapma fırsatımda olur...malum oldukça yoğun çalışıyoruz...yaptığınız tum bu paylaşımlar için teşekkürler... ayrıca bşarılarınızın devamını dilerim...

    YanıtlaSil
  11. Güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim.Beni mutlu ettiniz.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. Jelatinleri nereden temin ediyorsunuz ? Evde ne yaparsak yapalım asla pastahane ki gibi olmuyor jelatin püf noktalarından biri sanırım .

    YanıtlaSil
  13. Jelatinin pasta malzemeleri satan yerlerden temin edebilirsiniz.Yaşadığınız şehirde yok ise internetten siparirş verebilirsiniz.Pastayı puf haline getiren jelatindir.Mutlaka kullanmanız gerekir.

    YanıtlaSil
  14. sunum ve şekil olarak gerçekten mükemmel. Bu da benim eti puf tarifim... incelerseniz çok sevinirim.
    mutlu günler dilerim

    YanıtlaSil

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...