24 Haziran 2011 Cuma

ZEYTİNYAĞLI TAZE YAPRAK SARMA




MALZEMELER

5 adet kuru soğan
5 diş sarımsak
1 çay bardağı sıcak su
Yarım paket dolmalık fıstık
2 su bardağı pirinç
1 yemek kaşığı nane
1 tatlı kaşığı karabiber
1 çay kaşığı tarçın
1 yemek kaşığı kuş üzümü
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı deniz tuzu
1 çay bardağı zeytinyağı
Yarım bağ maydonoz
Bir limon suyu
Yarım kg taze yaprak

HAZIRLANIŞI

1.Kuru soğanları doğrayıp,1 çay bardağı zeytinyağı ve dolmalık fıstık ile pembeleşene kadar kavurun.
2.Harcınızın içine pirinçleri ilave edin ve soğanlarla kavurun.Sonra sırasıyla tüm malzemeleri ilave edin ve kavurmaya devam edin.Daha sonra bir çay bardağı sıcak suyu ilave edip kısık ateşte pirinçler suyunu çekincaya kadar pişirin ve sogutun.
3.Sıcak suyla haşladığınız taze yaprakların suyunu süzülmesi için bekletin,daha sonra yaprağınızı bir tatlı kaşığı harç koyup sigara böreği sarar gibi sarın.Sarmalarınızı pişireceğiniz tencerenin tabanına maydonoz saplarını ve işinize yaramayan yaprakları bu malzemeler elinizde hiç yok ise bir tabak koyup sarmalarınızı tencerenize dizin.Üzerine bir tabak kapatın ve bir limonun suyunu ve arzunuza göre zeytinyağını gezdirin.2 su bardağı suyuda ilave ettikten sonra pişirmeye başlayın.
4.Sarmanızın suyu kaynamaya başlayınca altını kısın ve kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.Soğuduktan sonra limon dilimleri ile süsleyip servis edin.


BİR DİĞER ÖNERİ:Taze yaprak piştikten sonra sert oluyor bu sizi şasırtmasın,bir gün sonra göreceksinizki yapraklarınız yumuşamış.Eğer vaktiniz var ise bir gün önce hazırlayıp dinlendirirseniz daha iyi sonuç alacaksınız.Bir şey dana paylaşmak istiyorum sizlerle, yukarıda verdiğim tarif genel bir tariftir yalnız ben dolma içini biraz daha sert sevdiğimden ön pişirme yapmıyorum.Pirinçleri kavurduktan sonra bir çay bardağı su ilave edip çiğ sarıyorum.Ben böyle seviyorum fakat bir misafirim gelecegi zaman yukarıdaki tarifi uyguluyorum malum herkes sizin sevdiğinizi sevmeyebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...