11 Ocak 2013 Cuma

Kohlrabi (Alabaş) Söğüş



Ülkemizde üretimi henüz çok yaygın olmayan,ancak insan sağlığı açısından çok yararlı bir sebzeden bahsetmek istiyorum.
Almanya'da tüm marketlerin raflarında bolca tüketilen kohlrabiyi bende orada tadına bakma şansını yakaladım.Lezzetini çok beğendiğim bu sebzeyi sizlere de tanıtmak istedim.
Almanya'da çokça tükettiğim bu sebzeyi döndüğümde Türkiye'de arar oldum.Şanslıyım ki semt pazarımda buldum.Sizlerde bu sebzeyi mutlaka araştırın ve semt pazarlarında yeşillik satan pazarcılara sorun.Eğer satmıyorsa istek üzerine getirebilirler.
Yurt dışında Kohlrabi olan ismi Ülkemizde Alabaş,yer lahanası,Alman turbu diye adlandırılıyor.


Sürekli alışveriş yaptığım pazar tezgahında sebzenin resmini çekip sizlere göstermek istedim.
Yurt dışında yapraklarıyla satılan alabaş ülkemizde yaprakları koparılıp satılıyor.Dengeli beslenme için ideal olması sebebiyle İngiltere, Almanya, Belçika ve Hollanda’da bolca tüketilen alabaşın yaprakları salata şeklinde, yumrusu ise çiğ veya pişirilerek, ya da konservesi yapılarak yeniyor.Ben çiğ olarak tüketiyorum. Tadı brokolinin kök kısmına benziyor. Haftada 3-4 kez den daha sık yiyen kişilerin, iyotça zengin besinler ve iyotlu tuz almalarında yarar vardır. Özellikle içme suyunun az iyot içerdiği yörelerde bu durum dikkate alınmalıdır.


  • Kohlrabi yıkayın ve kurulayın.
  • Dış kabuğunu elma soyar gibi soyun.
  • İstediğiniz ebatlarda kesin.
  • Üzerine deniz tuzu,limon ilave edip servis yapın.
  • Dilerseniz hiç tuz atmadan veya dilediğiniz salataların içinde tüketebilirsiniz.



Ürünleri mevsiminde tüketmeyi sevdiğimden kışın kahvaltılar daha bir garip olur.Yaz gibi domates ve salatalık kullanamayız.Bu yüzden kahvaltılarda salatalık yerine geçen güzel bir alternatif.Kohlrabi sebzesinin mor renginde şeker oranı biraz daha baskın.Ben beyaz olanı tercih ediyorum.Sizler her iki rengini deneyip size hitap edeni seçebilirsiniz.
Kohlrabi Dukan diyetin de önerilen bir sebzedir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...