28 Mart 2015 Cumartesi

KREMALI POLENTA EŞLİĞİNDE JUMBO KARİDES


Uzun zamandır vakitsizlikten beklettiğim resimlerimin sonunda tarifini yazma fırsatı bulabildim.Bunun için de göz kapaklarımı Mel Gibson'ın komplo teorisi filmindeki gibi alnıma yapıştırdım,kulaklığımı taktım, son ses dinlediğim müziğin beni uyanık tutmasını sağladım.
(Güne 06.20'de başlayan birisi için gecenin 23.30'da post hazırlamak mucize)
Ama her şey sizin için.

Şimdi...
Ansızın gelen misafire ne yemek yapılır?
Tabi ki balık!
Balığın adı  nedir ?
Boğazın hırçını Sarıkanat yada ailenin diğer üyeleri.
Konumuz her ne kadar karides olsa da benim vazgeçilmezim olan bu balıktan bahsetmeden geçemedim.
Bu balığı çok sevmeme rağmen onunla ilgili tarif veremiyorum.Bana göre tuzlayıp ızgarada pişirmek yeterli oluyor.Limonu ise yanından bile geçirmem!
Öyle bir aşk ki neredeyse sezonu onunla açıp kapatırım.
Çok kısıtlı zamanım olmasına rağmen bir saat içerisinde ızgarada balıkları  pişirip yanında bu güzel karidesleri hazırladım.
Yalnız karidesleri tek bir şartla pişiririm..Temizleyen olursa :)



MALZEMELER

  • 500 gr jumbo karides
  • 2 dal biberiye
  • 1-2 diş sarımsak
  • Deniz tuzu
  • Karabiber
  • Sıvı yağ
  • Kapari (olmasa da olur)
  • Üzeri için:Frenk soğanı
(Polenta, kremalı olduğu için karidesleri basit bir şekilde hazırladım.Ben bir iki malzeme eklerim daha güzel olur dersen,lezzette sınır yoktur..malzemeni çoğalta bilirsin)


POLENTA İÇİN
  • Yarım çay bardağı polenta yada ince çekilmiş mısır unu
  • 100 gr krema
  • 2 su bardağı su
  • 50 gr parmesan peyniri
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • Deniz tuzu
HAZIRLANIŞI

  • Tavaya sıvı yağ eklenir ve ısındığında sarımsak ve biberiye eklenir.
  • Sarımsakları tavaya eklemeden bıçakla bir kaç yerinden keserseniz aromasını daha güzel bırakır.
  • Tavadan güzel bir biberiye kokusu yayıldığı zaman biberiye ve sarımsağı çıkarabilirsiniz.
  • Sarımsağı çok fazla yağda bırakmamak gerekir.Sararmaya başladığında kokusu değişir.

  • Tavaya karidesler ilave edilir ve deniz tuzu,karabiber eklenir.
  • Karidesler altın sarısı bir renk alıncaya kadar kızartılır.

  • Karideslerin kızarmasına yakın kapari eklenir.
  • Polentayı pişirmek için:
  • Bir tencerede iki bardak su ısıtılır ve  üzerine krema eklenir.
  • Krema ısındıktan sonra içine tereyağı ve mısır unu ilave edilir..
  • Çırpıcıyla sürekli karıştırılır..topaklanmaması için.
  • Deniz tuzu eklenir.
  • Polenta koyulaşmaya başlayınca rendelenmiş parmesan peyniri ilave edilir.
  • Pürüzsüz görünmesi için son dokunuş bir tatlı kaşığı  tereyağı eklenip ocağın altı kapatılır.
  • Polenta çok koyu olmamalı.Koyu olursa su ilavesi yapabilirsiniz.
  • Gevşek  görünürse de endişelenmeyin soğuduğu zaman koyulaşır.
  • En son olarak tabağa polenta alınır ve üzerine karidesler ilave edilip frenk soğanı serpilir.
  • Bitti işte.
  • Afiyetle...
NOT:
Polentayı pişirirken içine fesleğen eklerseniz daha lezzetli olur.Ben resmini çekeceğim için yeşilliği üzerinde kullanmak istedim.Polentayı sadece deniz ürünleri değil diğer et çeşitleriyle de hazırlaya bilirsiniz.

1 yorum:

  1. Bende daha önce restorantta yemiştim yapmayı düşünüyordum ama bir türlü fırsat bulamıyordum şimdi tarifinizlede yapmayı deniyeceğim umarım güzel sonuç çıkar :))

    YanıtlaSil

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...