26 Haziran 2011 Pazar

HAŞHAŞLI ÇÖREK




Almanya'ya gitmek üzere Kütahya'dan gelen haşhaş son anda bana kalınca bende haşhaşlı çörek yapıp sizlerle paylaşmak istedim.Denemek isterseniz buyrun tavsiye ederim.

MALZEMELER
2 su bardağı ılık süt
1 paket yaşmaya
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı deniz tuzu
1 çorba kaşığı sirke
Aldığı kadar un

İÇ MALZEMESİ

1 kase haşhaş (ezilmiş)
2-3 yemek kaşığı sıvıyağ

HAZIRLANIŞI

1.Yoğurma kabınıza ılık sütünüzü,bir paket mayayı,toz şekeri koyun ve mayayı eritin.Daha sonra diğer tüm malzemeleri ekleyin ve karıştırın.

2.Aldığı kadar unu yavaş yavaş ilave edin çok sert bir hamur olmayacak.Kulak memesinden biraz daha yumuşak hamur elinize yapışmayı bıraktığı an bırakın un atmayın.Çünkü hamur mayalanması için beklediğinde kendini toparlayacaktır.Yoğurduğunuz hamuru 45-60 dakika mayalanması için bekleyin.Sonuçta puf puf bir hamur olacak.

3.Hamurunuzu 4 eşit parçaya kesin.Merdanenizle hamurunuzu açın içine sıvıyağla karıştırdığınız haşhaşı sürün,ve alt kısımdan başlayarak rulo haline getirin.Ortası kalın olabilir hiç endişe etmeyin hamurunuzu sardıktan sonra bir tarafından uzatın ve orta kısmı elinizle eşit olması için sıkın ve uzatın.Hamurunuz eşit şekilde olacaktır.

4.Rulo halinde olan hamurunuzu ben borcam kullandım siz kullanacağınız tepsinin boyutuna göre hamurunuzu eşit şekillerde kesin ve fırın kabınıza yerleştirin.Bu işlemi hamurunuz bitene kadar tekrarlayın.180 derecede 35 dakika üzeri kızarıncaya kadar pişirin.



NOT:Ben hemen tüketilmesini istediğimden yarım ölçü yaptım.Yarım ölçüden küçük borcam doldu.Eğer kalabalık bir misafire yapacaksanız tarifi tam ölçü yapın, ama benim gibi küçük olsun hemen bitsin isterseniz yarım ölçü yapabilirsiniz.Yarım ölçü yapacak iseniz 1 su bardağı süt,çeyrek bardak sıvıyağ.Diğer tüm malzemeler aynı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...