16 Eylül 2011 Cuma

ÇİKOLATALI KEK



MALZEMELER

200 gr sütlü kuvertür çikolata
3 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı sıvı biskin
2 su bardağı un
Yarım çay bardağı badem
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 fiske deniz tuzu




















Özellikle kullandığım biskin yağını sizlerle paylaşmak istiyorum.Türkiye'de biskin yağını ancak pasta malzemeleri satan dükkanlardan alabiliyoruz,ve malesefki 10 kg almak zorundayız.Küçük ebatlarda yok.Almanya'da markette biskin yağlarını görünce şaşırdım.Zaten satıldığını biliyordum ama ev tipi boylarının olduğunu görünce, çok hoşuma gitti.250 gr lık küçük paketleride vardı aynı bizdeki küçük margarinler gibi fakat biz çok hamur işi yaparız diye ablamla 1 kg boyunu aldık.Eniştem benden ısrarla kek isteyince bende hemen sıvı biskini kullandım.Fark varmı diye soracak olursanız,lezzet açısından çok fark olmadı ama kek hamuruna güzel bir kıvam verdi.Kek zaten çikolatalı olunca başka tadlara gerek kalmıyor.Sonuçta güzel kıvamlı bir kek oldu.Siz normal sıvıyağla yapabilirsiniz.Ben kullanma şansım olduğu için kullandım ve sizlerlede paylaşmak istedim.




HAZIRLANIŞI

1.Öncelikle çikolatayı benmari usulü eritin.

2.3 yumurtayı ve toz şekeri krem haline gelinceye kadar çırpın.

3.İçine 1 bardak sıvıyağı,2 su bardağı unu,yarım çay bardağı bademi,kabartma tozunu,vanilyayı,bir fiske deniz tuzunu ilave edip bir dakika çırpın.

4.Daha sonra içine benmari usulü erittiğiniz çikolatayı ilave edip tekrar çırpın.Yağlanmış unlanmış kek kalıbınıza dökün.180 derecede 40-45 dakika pişirin.Keki fırından çıkarmadan kürdan testi uygulayın.Kek soğuduktan sonra kalıbından çıkarıp dilediğiniz şekilde süsleyip servis edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...