17 Eylül 2011 Cumartesi

FRENK ÜZÜMLÜ PASTA





















MALZEMELER

3 katlı hazır pandispanya
3 kutu krema (600 gr )
200 gr beyaz kuvertür çikolata
Yarım çay bardağı süt
Frenk üzümü
Üzeri için 100 gr kuvertür çikolata


HAZIRLANIŞI

1.Kremanın hepsini bir tencereye döküp biraz pişiriyoruz.İçine küçük parçalara ayırdığımız 200 gr kuvertür çikolatayı ilave edip pişirmeye devam ediyoruz.Koyulaşmaya başlayınca altını kapatıyoruz.Bir kenara alıp oda ısısına gelince dolaba alıp soğutuyoruz.Soğuyan kremamızı mikser ile sertleşene kadar çırpıyoruz.

2.Pandispanyanın ilk katını kelepçeli kalıba yerleştirip süt ile bir miktar nemlendiriyoruz.Bu işlemi her kat için yapıyoruz.Üzerine krema ilave edip eşit şekilde dağıtıyoruz.Daha sonra frenk üzümlerini serperek üzerine 2.kat pandispanyayı yerleştiriyoruz.Tekrak pandispanyayı süt ile nemlendiriyoruz ve kremasını ve frenk üzümünü ilave edip 3.kat pandispanyayı üzerine kapatıyoruz.

3.3.pandispanyayıda süt ile nemlendirip kalan tüm kremayı üzerine ilave ediyoruz.100 gr kuvertür çikolatayı rendeleyip pastanın üzerine serpiyoruz.En son frenk üzümleriyle süslüyoruz.Bir gece dolapta bekletip soguk olarak servis ediyoruz.


















NOT:Almanya'nın sıvı kreması bizimkilere nazaran daha sulu olduğu için biraz fazla pişirmem gerekti.Bu yüzdende kremam az geldi doğal olarak kenarlarını kapatamadım.Bende doğaçlama bırakmak istedim.Siz dilerseniz pastanızın kenarlarını 4 saat dolapta beklettikten sonra çenberinden çıkarıp kenarlarını sıvayabilirsiniz.

















Her şey her zaman planladığımız gibi gitmeyebilir.Benim pastamda öyle oldu.Herkezin başına gelebileceği için sizlerle paylaşmaktan çekinmedim.Lezzetine gelince çok güzel oldu.Pastayı tadan yiğenim Gökhan'ın yorumu ise şöyle oldu:Pasta çok güzel,ağızda patlayan meyvalar çok yakışmış!
Ertesi gün eniştem eve bir kasa çilek ve 4 paket frenk üzümüyle döndü.Baldız bak sana ne aldım,pasta yaparsın diye.Bizim aile tatlıya düşkündür.Sonuçta hafif lezzetli bir pasta oldu.Siz dilerseniz hazır pandispanya yerine evde yaptığınız pandispanyayıda kullanabilirsiniz.Ben Almanya'yı gezmekten pek vakit bulamadığım için hazır kullanmak zorunda kaldım.Normalde evde kendim yapmayı tercih ederim.


















Eve gelen taze italyan çilekleri ve frenk üzümleri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...