20 Eylül 2011 Salı

ORJİNAL Tiramisu



MALZEMELER

  • 4 yumurta sarısı
  • 100 gr toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 500 gr Mascarpone
  • 2 yumurta akı
  • 180 ml soğuk Espresso
  • 100 ml Rum veya brendi
  • 24 adet ladyfingers
  • 2 yemek kaşığı kakao tozu
  • 2 yemek kaşığı ince rendelenmiş bitter çikolata

Yapımına geçmeden önce bir kaç ayrıntıyı paylaşmak istiyorum.Orjinal Tiramisu yapmak isterseniz tarifi budur.Fakat ben çoçuklarda Tiramisu'yu yiyecekler diye rum katmadım.Siz dilerseniz katabilirsiniz.Birde herkezin evinde Espresso olmayabilir,onun yerine nescafe kullanabilirsiniz.Şimdi adım adım nasıl kolay Tiramisu yapılırmış göreceğiz.Deneyen herkese şimdiden kolay gelsin.

Kullandığım Malzemeler



.4 yumurta sarısı,vanilya,toz şeker birlikte krem haline gelene kadar çırpılır.Eğer rum katmak isterseniz bu aşamada katabilirsiniz.Tekrar ediyorum ben kullanmadım.

Yumurtalarınız çırpıldıktan sonra bu kıvamda olacaktır.


Krem haline gelen yumurta sarılarının içine,500 gr mascarpone peyniri ekleyin ve yavaş yavaş karıştırın.Size tavsiyem eğer almanız mümkünse iyi bir marka peynir tercih edin.Mascarpone peyniri biraz hassas bir peynir eğer aldığınız peynir iyi çıkmassa kesilme olasılığı yüksektir.Birde peyniri ekledikten sonra bu işlemi hep aynı yöne doğru elle çırpmanızdır.Diğer işlemlerinizi mikser ile yapabilirsiniz fakat bu bölümde kullanmayın.Eğer bulunduğunuz bölgede mascarpone peyniri bulamıyorsanız hiç üzülmeyin aynı işlemi bizim bildiğimiz, kahvaltılarda yediğimiz, kaymak ilede yapabilirsiniz.


2 adet yumurta beyazını bir çimdik Deniz tuzu ile kar haline gelene kadar mikser ile çırpın.


Bu aşamada kar haline gelen yumurta beyazları ile mascarpone karışımını bir araya getireceğiz.Yumurta aklarını diğer sıvı harca katarak yavaşca hep aynı yöne doğru karıştıracağız.Homojen bir karışım olacak.Çok fazla karıştırmayın kıvamını bozabilirsiniz.


Bu aşamada kedidili bisküvilerinizi hazırladığınız kahveye batırıp şekerli kısım üstte gelecek şekilde kabınıza yerleştirin.Bisküvileri çok kahvede bekletmeyin,hemen bir batırıp çıkarın.Çok kahve çekmesin.


Hazırladığınız kremayı bisküvilerin üzerine eşit şekilde gezdiriyoruz.Tekrar üzerine 2.kat kedidili bisküvilerini kahveye batırıp yerleştiriyoruz.Tekrar üzerine kalan kremayı döküp üzerini düzeltiyoruz.Bir gece dolapta bekletiyoruz.Lütfen burası çok önemli hazırladığınız Tiramisuyu hemen servis etmeyiniz.Bir gece dolapta bekletirseniz göreceksinizki lezzeti çok daha güzel olmuş.Tiramisunun dinlenmesine izin verin.Dolapta beklettikten sonra servis aşamasında üzerine toz kakao serpin.Ertesi gün serpmenizi istememin sebebi yapım aşamasında serperseniz kakao ıslanır ve hoş bir görünümü olmaz.En son rendelediğiniz çikolatayı serpip servise sunabilirsiniz.Malzemeler resminde kullandığım çikolatanın resmi yok.Ertesi günü temin edip kullandım.


Kitaptaki orjinal resmi.

















Almanya'dan aldığım İtalyan yemekleri kitabından tarifi uyguladım.Biliyorsunuz daha önce Tiramisu tarifi sizlerle paylaşmıştım.Diğer tarifide Almanya'da yaşayan ablamdan ögrenmiştim.Benim daha önceki yaptığım tarifle bire bir neredeyse aynı.O yüzden tekrar yapmak istedim.Yapım aşamasını gördünüz,çok kolay.Umarım sizlerde evlerinizde denersiniz.Yapım aşamasında resimlerle sizlere yardımcı olabilmişimdir inşallah.Anlıyamadığınız bir şey olursa sormaktan çekinmeyin.

8 yorum:

  1. cok cok güzel olmus denedim tam bir numara hamaratca uygulama dört.dörtlük elinize saglik bizle bilgilerinizi paylastigin icin iyiki yapmissin sagol.tesekkürler.sükran

    YanıtlaSil
  2. bu tarifini de en kısa zamanda deneyeceğim. ayrıca sayfandaki balıkları da bayağı besledim. çok acıkmışlardı :)

    YanıtlaSil
  3. Selvinaz Uzun7 Mayıs 2012 10:31

    Şimdiye kadar yediklerim gerçekten sahteymiş bu yediğim harikaydı adına yakışır ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. Kreması döküldükten sonra pişirilmiyormu?

    YanıtlaSil
  5. Krema pişirilmiyor.Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  6. Ajda şu anda tiremusu tarifini yaptım, buzdolabına attım bile... Tadını çok merak ediyorum.
    Bakalım nasıl olacak... Yarını bekleyemeyiz sanki bu akşam çayla birlikte yeriz :)) teşekkürler güzel anlatımın için.. Öptüm canım:)))

    YanıtlaSil

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...