7 Ocak 2012 Cumartesi

KARA LAHANA ÇORBASI






















MALZEMELER

1 demet karalahana
1 adet kuru soğan
1 su bardağı haşlanmış kuru fasülye
1 Türk kahve fincanı mısır unu
Sıvıyağ
Deniz tuzu

HAZIRLANIŞI

.Lahana yıkanır ve ince ince doğranır.

.Pişireceğiniz tencerenin yarısına kadar su ilave edilir.

.Suyun içine ince ince doğranmış soğan ilave edilir.

.Doğranan lahananın üzerine mısır unu serpilir ve bir iki kere alt üst edilir.

.Kaynamış olan suyun içine lahana ve haşlanmış kuru fasülye atılır.

.Burada dikkat edilmesi gereken nokta tencerenin kapağını asla kapatmıyoruz.

.Eğer kapatırsak lahana sararır.Kapatmazsak yeşil kalır.

.Çorba piştiği zaman ayrı bir kapta sıvıyağ kızdırılır ve çorbaya ilave edilir.

.Dilerseniz bu aşamada seviyorsanız iç yağı kullanabilirsiniz.

.Üzerine kırmızı pul biber serpebilirsiniz.

.Not:Su ölçüsünü kendi tencerenize göre ayarlayabilirsiniz.


Bazı yemekler vardır ne kadar uğraşsak annelerimiz gibi yapamayız.Benim için de Karalahana çorbası onlardan biridir.Annem çok güzel yapar.Her çorba yapışında mutlaka beni eve çağırır eğer gidemezsemde bana bir şekilde ulaştırır...Sizlerle paylaştığım çorba annemin yapmış olduğu çorbadır.Tarif birebir kendisinin ağzından yazılmıştır.Karadenizde karalahana çorbası yöreden yöreye farklılık gösterir.Bazı yerlerde içine barbunya,patates ilave edilir.Yukarıda vermiş olduğum tarif bu şekliyle hoşunuza giderse deneyin derim...

2 yorum:

  1. ben bu lezzeti iyi taniyorum,cokda özledim yapilisini bilmiyordum,deniyecegim tesekürler sana deniz kizi.

    YanıtlaSil
  2. Güzel yorumunuz için asıl ben teşekkür ederim.Deniz kızı çok hoşuma gitti.Hiç kendimi bu açıdan düşünmemiştim.

    YanıtlaSil

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...