22 Şubat 2012 Çarşamba

Cevizli Peynirli Tortellini

MALZEMELER
Makarna malzemelerini ve yapılışını daha önce yapmış olduğum bağlantıdan, burdan bakabilirsiniz.
İçi için:Ceviz,taze fesleğen,ricotto peyniri,deniz tuzu
(Ricotto peyniri yerine lor peyniri kullanabilirsiniz)
Üzeri için:Tereyağ,ceviz

HAZIRLANIŞI
Bir kasede ricotto peyniri,ceviz,fesleğen,deniz tuzu karıştırılır.
Kare olarak kesilen  tortellini hamuruna hazırlanan iç harcı konulur.
Hamur üçgen olarak kapatılır ve kapatılan iki uç birleştirilir.
Aynı kovboyların boyunlarına bağladıkları fular gibi.
Bu şekilde devam edilen hamur bitirilir.
Derince bir tencerede bol deniz tuzlu su kaynatılır.
Tortellini kaynayan suya atılır ve 3-4 dak.haşlanır.
Eğer hamurunuzu kalın açtıysanız daha uzun sürede haşlamanız gerekir.
İnce açılan hamur 3 dakikada haşlanır.
Siz kendi yapmış olduğunuz hamura göre pişirme süresini ayarlıyabilirsiniz.
Haşlanan tortellini süzülür.
Tavada tereyağ eritilir ve içine ceviz atılır.Ceviz biraz kavrulur.
Servis tabağına alınan tortellinin üzerine tereyağlı ceviz gezdilirilir.
Süsleme yapmak isterseniz üzerine taze fesleğen yaprağı ekleyebilirsiniz.
Not:Tortellinileri kaynayan suya attığımda aroma vermesi için ben bir tutam ıhlamur attım.Güzel bir koku veriyor.Dilerseniz sizde aynısını yapabilirsiniz.


Sizlere vermiş olduğum ölçüden 4 kişilik servis çıkıyor.
Daha fazla yapmak isterseniz çift ölçü yapabilirsiniz.
Bu güzel lezzetli reçeteyi mutlaka denemelisiniz,çok beğeniceğinize eminim.
Hamurunuzu açarken ince açarsanız güzel bir sonuç yakalarsınız.
Resimde gördüğünüz tortellini neden karamel rengi diye sorarsanız...Un eklerken ben 50 gr kadar tam buğday unu kullandım,o yüzden rengini değiştirdi.
Reçetede tam buğday unu kullanılmıyor ben bazen yaptığım ürünlere çok da az olsa tam buğday unu kullanıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...