29 Haziran 2011 Çarşamba

KÖZLENMİŞ SEBZE YATAĞINDA KIYMALI PANTACCE





*Tortellini umduk Pantacce bulduk*
Tortellini hamurunu gayet güzel hazırladım.Dinlendirdim,açtım ve kestim.Mutfakta biraz fazla oyalanınca,birde ne göreyim balkonda masada güneşlenen hamurum kurumuş.Ben gene ümidimi kesmeden devam ettim,fakat kapanmadılar.Çokta zorlamaya gerek duymadan bende pantacce yapmaya karar verdim.Aslında ben degil hamurum karar vermişti.Sizinde başınıza gelebilir diye paylaşmak istedim.Bu gibi durumlarda hep bir çare vardır.Oktay usta ne der* mutfakta çareler tükenmez *çokda doğru söylemiş.


MALZEMELER

300 gr un
2 veya 3 adet yumurta (büyüklüğüne göre)
1 çorba kaşığı ayçiçek yağı
25 gr su
1 tutam deniz tuzu




Hamur yoğrulur ve dinlendirilir.(Tüm detaylar italyan makarnası kısmında var oraya bir göz atmanızı tavsiye ederim)

SEBZE SOS İÇİN MALZEMELER:

3 adet kırmızı biber
1 adet büyük domates
3 adet sarımsak
7-8 adet ceviz
1 çay kaşığı limon kabuğu rendesi
Karabiber,deniz tuzu
Bir tutam muskat




HAZIRLANIŞI:Kırmızı biber,domates,sarımsak köz tavasına konur ve közlenir.Köz tavanız yok ise fırındada közliyebilirsiniz.Közlenen sebzeler kabukları soyulur ve rondaya atılır.Üzerine ceviz,karabiber,deniz tuzu ilave edilir ve çekilir.Tekrar bir tavaya alınır ve içine bir çay kaşığı limon kabuğu rendesi konur ve biraz muskat rendelenir.Fazla suyu çektirilir.Yaklaşık 5 dakika.



KIYMA HARCI İÇİN MALZEMELER:

250 gr köftelik kıyma
1 adet kuru soğan
3 adet sarımsak
Kuru fesleğen
Sıvıyağ,deniz tuzu,karabiber


HAZIRLANIŞI:

Sıvıyağ ısıtılır.İçine sarımsak konur ve kokusu çıkana kadar kavrulur.Daha sonra rendelenmiş soğan ilave edilir ve kavrulmaya devam edilir.Kıyma,kuru fesleğen,karabiber,deniz tuzu ilave edilip tekrar kavrulur.Pişen kıyma harcı bir kenara alınır ve sogutulur.

SERVİS AŞAMASI İÇİN:

Kaynamış bol tuzlu suda 3 dakika haşlanan makarnalar sudan çıkartılır.Servis tabağınıza ilk önce sebze sosu,üzerine makarnanız ve en üst kısmına ise kıyma harcı yerleştirilir.En son parmesan peyniri rendelenir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...