18 Nisan 2012 Çarşamba

Ay Çekirdekli Kepekli Poğaça



Sizler için paylaşmış olduğum poğaça tamamen kendi deneyimlerim sonucu ortaya çıkmıştır.Sonuçtan çok memnun kaldığım için sizlerin beğenisine sunmak istedim.Aranızda bir çoğunuz bilir... Meşhur komşu fırını.İşte bende arada denk düştüğü zaman tahıllı poğaçalarından alırım.Yakın  bir zamanda gittim ve o güzel yumuşacık tahıllı poğaçalarından aldım.Afiyetle yedikten sonra...ben bunu yapmalıyım dedim.Merak ettiniz mi ? Yaptım....Sonuç... Başarılı..İşin tek bir püf noktası var ne mi.......


 MALZEMELER

  • 2 yumurta (1 sarısı üzerine)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı yoğurt 
  • 1 paket kuru maya
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı deniz tuzu
  • Dilediğiniz kadar ay çekirdeği
  • Aldığı kadar kepekli un

 HAZIRLANIŞI
  • Karıştırma kabına yumurta,maya,toz şeker,sıvıyağ,yoğurt konulup karıştırılır.
  • Ay çekirdekleri eklenir.
  • İçine yavaş yavaş un ilave edilir.
  • Sizlere püf noktasından bahsetmiştim...İşin sırrı un ölçüsünde.
  • Un eklerken diğer poğaça hamurlarında olduğu gibi çok un koymuyoruz.
  • Hamur cıvık olucak.Ele çokta yapışmayacak.
  • Hazır olan hamur üzeri kapatılarak 30 dakika mayalandırılır.
  • Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopararak şekillendiriyoruz.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştiriyoruz.
  • Üzerine yumurta sarısı sürüyoruz ve ay çekirdeği serpiyoruz.
  • 180 derecede 20-25 dakika pişiriyoruz.
  • Benim ölçümden 9 adet poğaça çıktı.
  • Ay çekirdeğini sevdiğim için benim tercihim ondan yana oldu.
  • Sizler dilerseniz tahıllı yapabilirsiniz.




 NOT:Un ölçüsüne dikkat ederseniz mutlaka başarırsınız.
Sonuçta pamuk gibi poğaçalarınız olacak.
Yapması benden,denemesi sizden.Poğaçayı yaparken sizlere humurun resmini görüntülemek isterdim ama aceleden unutmuşum.Bir dahakine mutluka görüntülemek istiyorum.Sizlere kolaylık olması açısından.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...