12 Nisan 2012 Perşembe

Hindistan Cevizli Kurabiye


 MALZEMELER
  •  2 adet yumurta
  • 5 çorba kaşığı pudra şekeri
  • 1 su bardağı hindistan cevizi
  • 250 gr tereyağ oda ısısında
  • 2 çorba kaşığı nişasta
  • Yarım paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un
  • 1 fiske deniz tuz
 HAZIRLANIŞI
  • 1 yumurtanın beyazı üzeri için ayrılır.
  • Karıştırma kabına 1 tam yumurta ve 1 yumurta sarısı konulur.
  • İçine pudra şekeri,hindistan cevizi,tereyağ eklenir ve karıştırılır.
  • Daha sonra içine nişasta,kabartma tozu,aldığı kadar un konulur ve karıştırılır.
  • Dikkat edin hamur çok sert olmayacak.
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parça koparılarak yuvarlak şekil verilir.
  • Önce yumurta akına daha sonra hindistan cevizine batırılır.
  • 170 derecede 15-20 dakika pişirilir.
Sizlere kullanmış olduğum yağdan bahsetmek isterim.Resimde gördüğünüz hindistan cevizi yağı.Tarifimizde hindistan cevizi yağı kullanılmıyor,benim mutfağımda mevcut olduğu için ben kullandım.Hindistan cevizi yağını ben Almanya'dan almıştım.Valizin içinde eridiği için görüntüsü o yüzden ezik.Belki aramızda bilmiyenler vardır diye ben tanıtmak istedim.Lezzetini merak edenleriniz olursa... Yağda su oranı olmadığı için güzel bir kıvam verdi,fakat kurabiyede ayrıyetten bir lezzet katmadı.Kullanmadan önce bayağı bir hindistan cevizi tadı olur diye tahmin ediyordum fakat yanılmışım...Belki aranızda meraklıları olur diye tanıtmak istedim.Yurt dışında tanıdıkları olanlar getirttirebilirler....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...