6 Nisan 2012 Cuma

Ispanak Graten


 MALZEMELER
1 kg ıspanak
1 küçük paket krema (200 gr)
1 su bardağı rendelenmiş taze kaşar peyniri
1 adet kuru soğan
3 diş sarımsak
1 adet yumurta
Sıvıyağ
Deniz tuzu
Karabiber
Kırmızı biber

 HAZIRLANIŞI
Ispanaklar iyice yıkanır ve doğranır.Suyu süzdürülür.
Tencereye sıvıyağ eklenir.
Yağ kızınca rendelenmiş soğan ve sarımsak ilave edilir ve kavrulur.
İçine kurutulmuş olan ıspanaklar ilave edilir.Baharatları ve deniz tuzu atılır.
Ispanaklar kavrulana kadar kendi suyunda pişirilir.
Fırında ikinci kez pişeceği için çok pişirmenize gerek yok.
Pişen ıspanaklar  bir tel süzgeçe konularak kalan suyu iyice süzdürülür ve soğumaya bırakılır.
Soğuyan ıspanağın içine yumurta,krema,yarım su bardağı kaşar peyniri konularak iyice karıştırılır.
Karışım yağlanmış fırın kabına alınır ve üzerine kalan kaşar peyniri serpilir.
180 derecede 25-30 dakika pişirilir.




Arzu ederseniz üzerine tereyağda kızarmış ekmek kırıntıları dökebilirsiniz.
İnanın mühüm olan ıspanağın yıkanması,gerisi çok kolay.
Küçük bir itiraf ıspanak yıkamasını hiç sevmiyorum :((

2 yorum:

  1. Nihal Menderes25 Ekim 2013 09:16

    Harika bir yemek oldu, eşim de bende çok beğenerek yedik, ben bir de mantar ekledim güzel oldu tavsiye ederim, tarifleriniz çok güzel bu arada bende ıspanak yıkamayı hiç sevmiyorum:)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Nihal hanım,
    Yemeği beğenmenize çok sevindim.Mantar eklemeniz yemeğinize daha da lezzet katmıştır.Ellerineze sağlık.Sevgiler...

    YanıtlaSil

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...