1 Mayıs 2012 Salı

Etimek Tatlısı



 MALZEMELER

  • 16 adet etimek
  • 6 su bardağı süt
  • 2 su bardağı su
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • Yarım su bardağı un
  • 2 paket krem şanti
  • 1 paket vanilya
  • Üzeri için hindistan cevizi

 HAZIRLANIŞI
  • Toz şeker ve su bir tencerede kaynatılır.
  • Etimekler borcama dizilir.
  • Hazır olan şerbet etimeklerin üzerine gezdirilir.
  • Başka bir tencerede 4 su bardağı süt ile yarım bardak unu muhallebi kıvamında pişirin.
  • Muhallebi soğuduktan sonra içine 1 paket vanilya ilave edin ve karıştırın.
  • 2 su bardağı süt ile 2 paket krem şantiyi çırpın.
  • Soğumuş olan muhallebinin içine çırpılmış krem şantiyi ekleyip iyice karıştırın.
  • Hazır olan kremayı etimeklerin üzerine dökün.
  • En son üzerine hindistan cevizi serpin.
  • Buzdobında en az 4-5 saat dinlendirin.


Benim sizlerle paylaştığım etimek tatlısı biraz daha pratik olandır.Biliyorsunuz ki birde şekeri karamelize yaparak yapılan yöntem var.Ben biraz acelem olduğu için bu sefer bu yöntemi seçtim.Sizler istersiniz vaktiniz var ise hiç bir ölçüyü değitirmeden şekeri karamelize ederek tatlınızı yapabilirsiniz.



Yapımı çok basit olan güzel bir tatlı.Havaların ısınmasıyla serin tatlıları daha arar olduk.Sıcak günlerde rahatlıkla tüketebileceğimiz hafif ve lezzetli bir tatlı.İnanın ben bir yandan çorbamı yaparken bir yandanda tatlımı yaptım.Kolaylıkla yapıp misafirlerinize sunabilirsiniz.

1 yorum:

  1. Tatlım bu ne güzel bir sunum. Gerçekten eminim lezzeti de öyledir. Ellerine kollarına sağlık. Bayıldım. :)

    YanıtlaSil

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...