3 Mayıs 2012 Perşembe

Kıymalı Tortilla


 MALZEMELER

  • Tortilla yufkası
  • 400 gr kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 4 diş sarımsak
  • 1 dal taze soğan
  • Deniz tuzu
  • Karabiber
  • Kırmızı biber
  • Pul biber
  • Taze veya kuru fesleğen
  • Bir miktar taze kaşar peyniri
  • Sıvıyağ


 HAZIRLANIŞI

  • Tencereye sıvıyağ konulur ve kızdırılır.
  • İçine rendelenmiş soğan ve sarımsak atılarak kavrulur.
  • Daha sonra içine kıyma ilave edilir.
  • Deniz tuzu,karabiber,kırmızı biber,pul biber,fesleğen atılarak iyice kavrulur.
  • Kavrulmakta olan kıymanın içine yarım çay bardağı sıcak su ilave edilir.
  • İyice kavrulan kıyma harcının altı kapatılır.
  • İçine arzu ederseniz doğranmış taze soğan ilave edilir ve karıştırılır.
  • Tortilla yufkası akan suyun altında arkalı önlü ıslatılır.
  • Yufka düz bir zemine alınır ve içine kıyma harcı konulur.
  • Tortilla yufkasının kenarlarına küçük küçük kesilmiş taze kaşar peyniri konulur.
  • Yufka ikiye katlanır.
  • Görüntüsü yarım ay şeklinde olacak.
  • Kaşar peyniri iki yufkanın birbirine yapışmasını sağlayacak.
  • Tavaya bir miktar tereyağ veya sıvıyağ konularak kızdırılır.
  • Hazır olan tortilla tavaya konularak arkalı önlü pişirilir.
  • Servis sırasında ister ortadan yada üçgen şeklinde kesebilirsiniz.
  • İç harç olarak (peynir,patates,beyaz et,kırmızı et) kullanabilirsiniz.
  • Tortillayı bir çok markette bulabilirsiniz.


Tortilla yufkasını çok seviyorum.Elimin altında sürekli bulunduruyorum.İçine dilediğiniz iç harcıyla ortaya müthiş lezzetler çıkarabiliyorsunuz.Benim sizlerle paylaştığım en basitlerinden birisidir.En acil zamanlarda ise peynirlisini yapıyorum ve sonuç yine inanılmaz oluyor.Kısa bir zamanda börek yapmış gibi oluyorsunuz.Ani bir misafiriniz geldiği zaman bile çok rahatlıkla yapabilirsiniz.Ben sürekli kullanıyorum sizlerede tavsiye ederim.Bir kaç kere alıp kullandığınız zaman biliyorum ki sizlerde bırakmayacaksınız.Tortilla ile sınırsız lezzetlere devam edeceksiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...