9 Haziran 2012 Cumartesi

Şekilli Kurabiye




MALZEMELER
  • 1 paket margarin veya tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1,5 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 çay bardağı pudra şekeri
  • 1 adet yumurta
  • 1 paket  nişasta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un
  • Süsleme için damla çikolata
HAZIRLANIŞI

  • Karıştırma kabına un  hariç tüm malzemeler konur ve karıştırılır.
  • Daha sonra aldığı kadar un ilave edilir.
  • Hamur kulak memesi kıvamında olucak.
  • Hazır olan hamur düz bir zemine alınarak merdane yardımı ile açılır.
  • İnce açılan hamurdan, kurabiye kalıpları kullanılarak şekiller çıkarılır.
  • Kurabiyelerin üzerine dilediğiniz şekilde damla çikolata kullanabilirsiniz.
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilir.
  • 180 derecede hafif renkleri dönmeye başlayıncaya kadar pişirilir.
  • Un eklerken yaklaşık 700 gr un kullandım.
  • Fakat sizler un eklerken dikkatli olun.Bazen yumurtanın büyüklüğünden ölçüler değişebilir.
  • Sizlere vermiş olduğum ölçüden 3 tepsi kurabiye çıkıyor.
  • Daha az tüketirseniz yarım ölçü yapabilirsiniz.



  • Kullanmış olduğum kalıpları migrostan çok uygun fiyata aldım.Hatta fiyatını söylemek isterim...2 Lira.
  • Bir çok kurabiye kalıbım var fakat bunlar çok hoşuma gitti....Belki sizlerde almak istersiniz diye paylaşmak istedim....





  • Ben kurabiyelerimi kızımın sınıf arkadaşları için hazırladım ve hediye ettim...
  • Sizlerde bu güzel kurabiyelerden hazırlayıp sevdiklerinize hediye etmek istemezmisiniz ?

1 yorum:

  1. Tarifinizi bu gün denedim. Hatta şu an hem yiyiyor hem yorum yapıyorum.Ağzımda dağılıyor.Lezzetide çok güzel ve ekonomik.Misafirlerimde çok beğendi.Denemek isteyenlere tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...