24 Temmuz 2013 Çarşamba

ÇİLEK REÇELİ

IMG_1723

Reçel yapımına geçmeden bir detayı belirtmek isterim...
Ben reçelde meyve tadının yok olmaması için ve de çok tatlı sevmediğim için şeker oranını indirdim.
Tüm reçellerde kullanılması gereken oran her zaman bire birdir.
Yani 1 kilo çilek kullanacaksanız şeker miktarı da aynı olmalı.
Şeker oranını sizlere bırakıyorum tatlı seviyorsanız birebir kullanırsınız.
Anlaştık mı ? Sonra ben yaptım şekeri az oldu demeyin :))

MALZEMELER
  • 2,5 kilo çilek
  • 1,5 kilo toz şeker
  • 1 çay kaşığı limon tuzu
HAZIRLANIŞI
  • Çilekleri sapları ile bol suda yıkayıp süzdürüyoruz.
  • Kuru halde olan çilekleri saplarından ayırıyoruz.
  • Sapları ile yıkarsak çileğin su çekmesini önlemiş oluruz.
  • Bir tencereye koyup üzerine toz şekerini ilave edip buzdolabında sabaha kadar bekletiyoruz.
  • Ertesi gün suyunu salmış halde olan çilekleri ocağa alıyoruz.
  • Kaynamaya başlayınca kısık ateşte pişirmeye devam ediyoruz.
  • Tahta kaşık ile ara sıra karıştırıyoruz.
  • Üzerinde oluşan beyaz köpükleri sürekli alıyoruz.
  • Köpükleri almanız çilek reçelinizin daha berrak olmasını sağlayacaktır.
  • Çileklerimiz yumuşayınca limon tuzunu ilave edip kaynatmaya devam ediyoruz.
  • İstediğimiz kıvama gelinceye kadar kaynatmaya devam ediyoruz.
  • Reçeli ne kadar uzun süre kaynatırsanız o kadar koyu kıvamlı olur.
  • Ben yaklaşık 40 dakika kadar kaynattım...
  • Fakat sulu bir reçel istiyorsanız süreyi kısaltmanız yeterli.

IMG_1721

  • Reçelin hazır olup olmadığını anlamak için:
  • Buzdolabında bir müddet beklettiğiniz soğuk tabağa bir çay kaşığı kadar reçel konulur.
  • Reçel tabağını eğdiğimizde ağır ağır ve yuvarlanarak akıyorsa kıvamı olmuş demektir.
  • Reçel hazır olduktan sonra kavanoza koyup iyice soğuduktan sonra kapağını kapatın.
  • Reçel soğumadan kapağını kapatırsanız küflenme yapar.
  • Uzun bir süre kullanmayacaksanız reçel kaynadıktan 10 dakika sonra kavanozlara konulur ve ağzı sıkıca kapatılıp kavanoz ters çevrilir.
  • Limon tuzu yerine limon kullanabilirsiniz.
  • Limon tuzu reçelin daha çok dayanmasını sağlıyor.
  • Afiyetle...

IMG_1730

2 yorum:

  1. İlk defa tam olarak anlatılan bir reçel tarifine rastladım teşekkür ediyorum size. Ya bloglarda 1 kilo çileğe 2 su bardağı su katanlar var olacak şey değil. Çorba sanki. Şeker oranıyla susuz pişirmenizle süper olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ilhan bey,
    Tarifi beğenmeniz beni çok mutlu etti.Güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...