26 Temmuz 2013 Cuma

FINDIKLI GÜLLAÇ TATLISI

IMG_1749


RAMAZAN'IN GÜLÜ GÜLLAÇ

Yapımı bu kadar kolay başka bir tatlı daha hatırlamıyorum.
Tek yapmanız gereken sütü kaynatmak gerisi 5 dakikada bitiyor.
Daha önce denemediyseniz hiç çekinmeyin kolaylıkla yapabileceğiniz bir tatlı...


MALZEMELER
  • 7 yaprak güllaç
  • 1,5 litre süt
  • 1.5 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • Fındık
  • Hindistan cevizi
  • Toz yeşil fıstık
  • Dilerseniz üzerine frambuaz

HAZIRLANIŞI

  • Sütü şekerle kaynatın.
  • Elinizi yakmayacak şekilde soğutun, içine vanilyayı ilave edin..
  • Güllaç yapraklarını kabınıza yerleştirin.Eğer kabınıza sığmıyorsa parçalayabilirsiniz.
  • Her güllaç yaprağının parlak tarafı üzerine kepçe ile ılık süt gezdirilir.Bu işlemi yavaş yapın.
  • Güllaç yapraklarının yumuşamasına izin verin.
  • Her kat arasına dilerseniz hindistan cevizi serpebilirsiniz.
  • Ortasına fındık serpin ve işleme devam edin.
  • Güllaç yaprakları bittiğinde kalan süt güllaçların üzerine dökülür.
  • Süt oranı fazlaymış gibi gelebilir endişe etmeyin güllaç yaprakları sütü çekiyor.
  • Ben fındık kullandım,sizin elinizde hangi malzeme var ise onu kullanabilirsiniz.
  • Fakat ceviz kullanmanızı pek tavsiye etmem çünkü renk veriyor.
  • Buzdolabında bir kaç saat dinlendirdikten sonra bir bıçak yardımı ile kare şeklinde kesin.
  • Üzerine dövülmüş badem,fındık,fıstık ile dilediğiniz şekilde süsleyin.
  • Arzu ederseniz gül suyu ekleyebilirsiniz.(Ben kullanmadım)
  • Soğuk olarak servis edin.
  • Afiyetle...


  • Güllaç paketinin yarısını kullandım.
  • Kalabalık misafir için hazırlayacaksanız ölçüyü ikiye çıkartmanız yeterli.
  • Borcamın büyük dikdörtgen tepsisini kullandım.
 
IMG_1746

2 yorum:

  1. ellerinize sağlık harika görünüyor bende en kısa zamanda yapıcam

    YanıtlaSil

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...