13 Haziran 2011 Pazartesi

ALİ NAZİK





MALZEMELER

5 adet patlıcan
3 çorba kaşığı tereyağ
2 kahve fincanı süt
2 kahve fincanı un
2 kahve fincanı rendelenmiş kaşar peyniri
1 adet soğan
3 adet sarımsak
300 gr köftelik kıyma
3 adet domates
Karabiber,kırmızı biber,deniz tuzu



HAZIRLANIŞI

1.Öncelikle patlıcanları közleyip kabuklarını soyun ve iyice çatalla ezin.
2.Tencerede 2 çorba kaşığı tereyağı eritin.Üzerine 2 kahve fincanı unu ilave edin.Pembeleşene kadar kavurun.Yavaş yavaş sütü ekleyin 2 dakika sonra patlıcanı,rende kaşar peynirini tavaya alıp suyunu çekene kadar pişirin.Ayrı bir tavaya bir çorba kaşığı tereyağını koyun.Rendelenmiş soğanı ve sarımsağı yağda kavurun.Kıymayı ilave edin.Ardından küçük doğranmış domates,karabiber,kırmızı biber,deniz tuzunu ilave edin.
3.Hepsini birlikte pişirmeye devam edin.5-6 dakika sonra ocaktan alın.Patlıcanın üzerine kıymalı harcı koyun ve üzerine doğranmış maydonoz serpin.Dilerseniz üzerine tereyağında kızdırılmış kırmızı biber gezdirebilirsiniz ben öyle yaptım.



NOT:Dilerseniz patlıcanı süzme yoğurt ile de yapabilirsiniz, fakat ben bu şeklide daha çok seviyorum daha lezzetli geliyor bana tercih size kalmış.
Eğer süzme yoğurt ile yaparım diyorsanız.
Patlıcanları közledikten sonra çatalla ezin içine 1 yemek kaşığı süzme yoğurt ilave edin bukadar daha sonra üstüne kıymalı harcı ilave edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...