21 Temmuz 2011 Perşembe

PATLICAN MEZE




















MALZEMELER

2 adet bostan patlıcan
2 adet sarımsak
1 çay kaşığı hardal
2 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
Taze fesleğen
Değirmenden çekilmiş karabiber
Deniz tuzu
Çeyrek limon suyu



HAZIRLANIŞI

1.Patlıcanları közleyin ve temizleyin.
2.Tavada biraz parçalara ayırdığınız köz patlıcanları çevirin.
3.İçine rendelenmiş sarımsak ve bir çay kaşığı hardalı ilave edin.
4.Bir kenara alarak biraz soğutun.
5.Soğuyan mezenize sızma zeytinyağı,kıyılmış fesleğen,değirmenden karabiber,limon suyu ve deniz tuzunu atıp karıştırın.
6.Kaşıklama yöntemiyle servis edin.
(iki yemek kaşığı yardımı ile mezeyi bir diğerine aktarın ve düzgün bir görüntü olunca tabağanıza aktarın)
NOT:Tarifte bostan patlıcan kullanılıyor fakat o an elimde normal patlıcan olduğu için ben elimdekini değerlendirdim fakat benim patlıcanlarım biraz çekirdekli çıktılar.Siz uygulama yaptığınız zaman bostan patlıcan alırsanız sanırım daha iyi olacaktır.Bu reçeteyi yemekteyiz yarışmasına katılan RAFET İNCE şefimizden görüp uygulamaya aldım.Lezzet olarak çok güzel bir meze oldu fakat dediğim gibi patlıcanlar beni biraz üzdü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...