1 Ekim 2011 Cumartesi

ÇEŞNİLİ KAVURMA





















MALZEMELER

1 kg kuzu kuşbaşı
Yarım çay bardağı sıvıyağ
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kırmızı biber
1 çay kaşığı kişniş
1 çay kaşığı kekik
2 diş ezilmiş sarımsak
Deniz tuzu

HAZIRLANIŞI

1.Etin kanı çıkması için bir müddet suda bekletin ve salata kurutucusundan geçirin.İyice suyunu alın kuru bir et olsun.Derince bir kapta kuşbaşı etin içine Deniz tuzu hariç,tüm malzemeler sırasıyla ilave edilir ve karıştırılır.3-4 saat dinlenmesi için dolaba alınır.Eğer vaktiniz varsa 1 gece önceden eti dinlendirmeniz daha iyi sonuç verecektir.

2.Ocakta iyice kızdırılmış tavaya etler ilave edilerek karıştırılır.5 dakika sonra etler suyunu saldığı an,etler tavadan alınır.Hemen 2.sıvıyağla yağlanmış kızgın tavaya alınır.Deniz tuzu atılır ve karıştırılır.4-5 dakika kadar kavrulur.Et renk almaya başladığında pişmiş olacaktır.Kavurmanızı bekletmeden sıcak olarak servis edin.

3.Burada dikkat etmeniz gereken önemli nokta, eti çok pişirmemek.Eğer etinizi çok pişirdiğiniz taktirde et sertleşiyor.

1 yorum:

  1. selam ayni sini yaptim hayatimda bu kadar lezletli yemek yemedim bu yemegi icat eden cok yasasin ben az acida ilave etdim tavsiye ederim acili bibrr salcasida ilave etdim yemege doyamadim paylasdigin icin tesekkürler.

    YanıtlaSil

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...