31 Ekim 2011 Pazartesi

Chocolate-Chip-Cookies (ALMANYA)





















Çikolatalı Kurabiye

MALZEMELER

150 gr tereyağı
150 gr esmer şeker
200 gr un
100 gr parça fındık
100 gr damla çikolata
2 adet yumurta
1 paket vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çimdik deniz tuzu


HAZIRLANIŞI

1.Derince bir kapta yumurta ve tereyağı eriyinceye kadar çırpılır.İçine yumurta eklenir ve iyice homojen bir karışım olana kadar tekrar çırpılır.Diğer tüm malzemeler ilave edilip tekrar çırpılır.Dolapta 5 dakika dinlendirilir.Hamurun cıvık oluşu korkutmasın bu şekilde oluyor.

2.Hazır olan hamur yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine tatlı kaşığı yardımı ile ceviz büyüklüğünde alınarak tepsiye yerleştirilir.Önceden ısıltılmış 200 dereceli fırında 10 dakika pişirilir.Dilerseniz pişen kurabiye soğuduktan sonra benmari usulü eritilmiş çikolatayla üzerine istediğiniz şekilleri yapabilirsiniz.Benmari üsulü eriltimiş çikolatayı yağlı kağıttan bir küçük huni yapıp,içine çikolatayı ilave edip kurabiyenin üzerine uygulama yapabilirsiniz.




















Kurabiye reçetesini ablamın bana hediye ettiği,Almanca yayın olan
(Dr.Oetker Platzchen & Muffins 50 Klassıker)adlı kitabından uyguladım.Çok lezzetli bir kurabiye oldu, yalnız ben fırını önceden ısıtmayı unuttuğum için benim kurabiyelerim biraz yayıldılar, siz bu detaya dikkat edersiniz.İlerleyen günlerde beyaz çikolatalı reçetesinide uygulayıp sizlerle paylaşmak istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...