12 Kasım 2011 Cumartesi

Vanille-Butterplatzchen (Almanya)





















VANİLYALI-TEREYAĞLI KURABİYE

MALZEMELER

150 gr un
100 gr tereyağ
50 gr toz şeker (esmer şeker kullandım)
1 çimdik deniz tuzu
1 paket vanilya
1 yumurta
1 kaşık soğuk su

HAZIRLANIŞI
1.Tereyağ ve şeker iyice karıştırılır.İçine diğer tüm malzemeler ilave edilerek yoğrulur.Hamur streç filme alınarak rulo şeklinde şekil verilir.Buzdobında 30 dakika bekletilir.Hamurun cıvık olması sizi endişelendirmesin.Dolapta beklerken tereyağ katılaşınca bıçakla kolay kesebilirsiniz.





















2.Hazır olan hamuru bir masa üstüne alıp streç filmi açıyoruz.Keskin bir bıçak yardımı ile 3 mm inceliğinde kesiyoruz.( Dilerseniz merdane ile açıp kurabiye kalıplarında şekil verebilirsiniz.Fakat kurabiye hamuru cıvık olduğundan şekil verirken biraz zorlandım.Siz orjinalindeki gibi uygulama yaparsanız daha doğru olur.Orjinali bıçıkla kesilmiş halidir.) Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştiriyoruz.Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 10 dakika pişiriyoruz.Pişen kurabiyeleri fırından çıkarıp soğumaya bırakıyoruz ve üzerine pudra şekeri serpiyoruz.




















Sıcak bir çay alırmıydınız?


Kaynak:Platzchen & Muffins 50 KLASSIKER

Tereyağlı kurabiyeyi çok seven kız kardeşim Nesrin için yaptım.Fakat o kadar güzel olduki ona kalmadı.

1 yorum:

  1. BEN O KIZKAEDES NESRIN :( KURABIYELERIMI ISTIYORUM :'(

    YanıtlaSil

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...