16 Şubat 2012 Perşembe

KEREVİZLİ PAZI ÇORBASI

MALZEMELER
2 adet orta boy kereviz
1 demet pazı
2 diş sarımsak
1 su b.et suyu
Deniz tuzu

MEYHANESİ İÇİN
2 çorba kaşığı un
1 yumurta sarısı
1 kase yoğurt
yarım limon suyu

Üzeri için:
Tereyağ
Kırmızı toz biber

HAZIRLANIŞI
.Tencereye sıvıyağ ilave edilir ve ince ince kesilmiş sarımsaklar sotelenir.
.Üzerine rendelenmiş kereviz ilave edilir ve bir iki tur sotelenir.
Yıkanmış ve ince kıyım doğranmış olan pazı tencereye ilave edilir 1 dak.kadar karıştırılır.
.Üzerine et suyu ve normal su konularak suyu ayarlanır ve pişmeye bırakılır.
.Meyhanesi için tüm malzemeler karıştırılır.
.Pişmeye yakın olan çorbadan 1 kepçe kadar alınarak meyhanenin içine ilave edilir.
.Bu işlem meyhanenin kesilmesini önlemektedir.
.Yavaş yavaş meyhaneyi çorbanın içerisine sürekli çırpmak suretiyle boşaltıyoruz.
.Bir süre karıştırdıktan sonra çorbayı 1 dakika kadar daha pişirip altını kapatıyoruz.
.Ayrı bir kapta terayağını eritip içine toz kırmızı biberi ilave edip kavuruyozuz.
.Hazır olan çorbanın üzerine gezdiriyoruz.


NOT:Daha önce hiç pazı çorbası yapmamıştım.Bundan bir kaç gün önce tv seyrederken Oktay ustanın pazı çorbası yaptığını gördüm.Proğramın son dakikalarında yetiştim.Görüntüsü hoşuma gitti ve içinde kerevizin olması bende bayağı merak uyandırdı.Bende hemen denedim ve çok beğendim.Yalnız birdaki yapışımda limon eklemeyi düşünmüyorum.Eğer sizler ekşili çorbalardan hoşlanıyorsanız ekliyebilirsiniz.Bir diğer detayda içinde kesinlikle kerevizin varlığı anlaşılmıyor.Eğer evinizde çoçuklarınız kerevizi sevmiyorsa  mutlaka bu çorbayla onlara kerevizi tükettirebilirsiniz.Bir diğer düşüncemde çorbayı tadarken bana hafifletilmiş lahana çorbası içiyormuşum hissi vermesi.Yalancı lahana çorbası yok fakat bu çorba sanki o ünvana yakışır vaziyette.Sizlerde merak ederseniz ben tavsiye ederim.Tamda mevsimindeyken bu güzel sebzeleri bol bol tüketmemiz lazım.Denemek isterseniz şimdiden kolay gelsin.Çorbayla ilgili sizlerde benimle aynı fikirdeyseniz yorumlarınızı beklerim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...