23 Mart 2012 Cuma

Kek Bar


Kek bardan biraz sizlere bahsetmek isterim.
Tamamen ismini ve malzemeleri kendim uydurdum.
Geçenlerde biliyorsunuz frambuazlı pasta paylaşmıştım sizlerle.
Pastayı yaparken ilk önce pandispanyasını kendim yapmak istedim.
Arkadaşıma süpriz yapacağım için de özel olsun diye ovaleks kullandım.
Fakat ovaleksim az kalmıştı bende yeter kurtarır diye olanını kullandım.Sonuç......hüsran,hiç güzel olmadı.Bende onu kullanmadım hazır pandispanyadan yaptım pastayı.Peki ona ne oldu derseniz yukarıya bakın....:))
 Güzelce sararak onu buzdolabına koydum.Belki ay çöreği yaparım yada başka bir şeye değerlendiririm diye beklettim.Sonunda kek bar yapmaya karar verdim.Adınıda kendim uydurdum.Şık pastanelerde görürüz ya görüntüsüyle bizi cezbeder.Ağıza atımlık tek lokmalık şirin şeyler olurlar.Bende ondan yola çıkarak böyle deniyim dedim.
Sizlerinde başına gelirse bu gibi durumlar sizde bu şekilde değerlendirebilirsiniz.
Kek yaparsınız kabarmaz veya çok yenmez kalır yada pandispanya yaparsınız güzel olmaz amannnn korkmayın sonuçta daha güzel şeyler ortaya çıkabilir.

MALZEMELER
Tutmayan pandispanya  :((
Reçete hoşunuza gittiyse eğer  hazır kek veya pandispanyadan yapabilirsiniz
1 paket krema
4 yemek kaşığı kakao
4 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
Yarım çay bardağı ceviz
Üzeri için beyaz çikolata

HAZIRLANIŞI
Pandispanya el ile parçalanır.İçine krema ilave edilir.Eğer hazır kek veya pandispanya kullanırsanız,kremayı eklerken hepsini dökmeyin.Hazır olan kek veya pandispanya daha yağlı ve nemli olduğundan daha çabuk ıslanacaktır.Bu yüzden kremayı azar azar ekleyin.Pandispanyanın üzerine diğer tüm malzemeleri ekledikten sonra iyice karıştırılır.Kullanacağınız kabı streç filim ile kaplayın ve karışımı içine koyarak iyice bastırın.Buzdobanda 3-4 saat bekletin.Dolaptan çıkardıktan sonra kabından keki çıkartın ve bir bıçak yardımı ile küçük parçalara ayırın.Üzerine kırılmış beyaz çikolata serpin.Çikolataları koyduktan sonra elinizle iyice bastırın.Yerken dökülmesin.
Ben aceleden bastırmayı unutmuşum.




Sizler dilerseniz içine damla çikolata veya beyaz çikolata ceviz yerine fındık gibi ürünlerle değişiklik yapabilirsiniz.Tarif güzel olduğu için sizlerle paylaştım.
Emin olunki güzel olmasaydı kesinlikle sizlere sunmazdım.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...