8 Mayıs 2012 Salı

Selanik Tatlısı



 MALZEMELER
  • 5 yumurta
  • 1 su bardağı galete unu
  • Yarım su bardağı ceviz içi
  • Yarım su bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı hindistan cevizi
  • 3 yemek kaşığı (tepeleme) kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Çeyrek çay kaşığı karbonat
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • Yarım çay kaşığı yeni bahar (illede şart değil)

  •  Şerbeti için: 1 su bardağı toz şeker,1 su bardağı su,2-3 damla limon suyu

 HAZIRLANIŞI

  • Tencerede 1 su bardağı toz şeker ve su kaynatılır.
  • İnmesine yakın limon suyu damlatılır.
  • Bir kenarda bekletilir.
  • Karıştırma kabında yumurta ve toz şeker çırpılır.
  • Tüm kuru malzemeler içine ilave edilir ve tekrar çırpılır.
  • Yağlanmış fırın kabına dökülür.
  • Ben borcamın küçük karesini kullandım.
  • 180 derecede 25-30 dakika pişirilir.
  • Fırından çıkan tatlı bir bıçak yardımı ile karelere kesilir.
  • Üzerine hazır olan şerbet gezdirilir.
  • Şerbetini çekmesi içi en az 4 saat dinlendirilir.
  • 1 gece beklemesi daha makbüldür.
  • Servis sırasında yanında vanilyalı dondurma veya krema kullanabilirsiniz.
  • Not:Tatlıda şerbet kullanılıyor fakat çok şerbetli bir tatlı değil.
  • Sadece tatlıya ıslaklık veriyor...



  • Galete ununu ben kendim evde yaptım.
  • Sizlerde yapmak isterseniz....
  • Dilimlenmiş ekmekleri ekmek kızartma makinasında veya tost makinasında ezmeden arkalı önlü kızartıyoruz.
  • Kızaran ekmekleri rondodan geçiriyoruz.
  • Bu kadar bitti.Evde mis gibi tertemiz galete unu.


Bu tatlıyı yaparken yıllar önce ablamın yapmış olduğu muhallebili selanik tatlısı aklıma geldi.
Hatırlayınca o kadar tuhaf oldum ki.Çok güzel bir tatlıydı ve nasıl olurda unutabilirdim.Hemen ablamla temas kurup telefonda tarifi aldım.Ablamda çok şaşırdı... oda unutmuş.Tarifi bana verdikten sonra mutfağa geçip hemen tatlıyı yapmış.Şu saatlerde olmasada akşama doğru tüketeceklerdir.Bende kısmet olursa bir iki gün sonra yapıp sizlerle paylaşmak istiyorum.Yukarıdaki tarifle benzerlikleri varmı derseniz.... hiç yok.


Yapımı çok basit ve hafif bir tatlı.Değişiklik arayanlara tavsiye edilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

dobasaran@hotmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...